06.10.2011

Fire på gaten

Nå er jeg akkurat kommer hjem etter min tredje dag hos BA!
Dagen begynte som alltid med morgenmøte hvor alle la frem sakene sine. I motsetning til de to andre dagene, hvor jeg har vært med en journalist på deres oppdrag fikk jeg i dag mitt eget! Min oppgave var å skrive ned spørsmål og stille de til folk på gaten. De skulle bli brukt til den faste spalten "Fire på gaten" som BA har hver dag. Spørsmålene skulle være enkle, som for eksempel "Hva er dine planer i høstferien?". Høres vel kanskje ut som en enkel og grei oppgave, men den var mye mer utfordrende enn jeg hadde trodd! Folk var ikke så veldig interessert i å bli intervjuet og jeg fikk mange hender etter meg og raske nei. Hvis jeg først klarte å spørre noen ville de ikke bli tatt bilde av etterpå, som gjorde at jeg ikke kunne bruke det de hadde sagt. Dette gjorde at jeg ble enda mer usikker og det hele ble enda mer vanskelig. Heldigvis var det noen som var villig til å svare, men ingen over 30år.
Etter to timer på gaten endte jeg opp med å ha intervjuet 14stk, hvor av 12 ble brukt. Disse vil komme i avisen fire av gangen i dagene fremover! 

Slik gikk jeg rundt i regnværet og prøvde å intervjue folk.
Med journalistblokken i hånden og kameraet rundt halsen.

1 kommentar:

  1. Bra at du beskriv oppdraget ditt og dei utfordringane du møter. Du er heldig som får eigne oppdrag! Legg gjerne inn bilder av denne spalten frå dei sakene som du får i BA, for eksempel "Fire på gaten" som du beskriv her.

    SvarSlett