03.11.2011

Pingviner spår cupfinalen og varmerekord

Da er jeg kommet hjem fra en utrolig morsom dag hos BA. I dag fikk jeg være med på Akvariet for å lage en artikkel om pingvinene som spådde cupfinaleresultatet mellom Brann og Ålesund. Før vi dro til Akvariet gikk jeg ut på Clas Ohlson for å kjøpe to glasskåler. Planen med disse var å skrive Brann på ene skålen og Ålesund på andre og legge mat oppi dem, også var det opp til pingvinene å velge vinnerskålen. Min jobb i dette var å filme dette så det kunne legges ut på nett. Det gikk ikke like lett som jeg hadde trodd. Pingvinene nektet å spise av noen av skålene. Vi fikk fortalt at dette kunne være pågrunn av at pingvinene var født på akvariet og har hele sitt liv blitt matet fra hånden. Men, selv om ting ikke gikk akkurat som vi håper fikk vi likevel noe morsomt ut av det. Pingvinene hev nemlig Ålesundskålen ut i sjøen! I tillegg kom det en måke og forsynte seg av Brannskålen. Så nå vet vi at det går BRANN sin vei!
Jeg fikk uheldigvis ikke filmet måken, men skålen i sjøen fikk jeg. Dette kommer muligens på nett i morgen, lørdag eller søndag.

                                      foto: meg
Da jeg var ferdig med Akvarietoppgaven ble jeg sendt ut for å intervjue mennesker som koste seg ute i det fine solskinnet vi har i dag. Som jeg tidligere har sagt har jeg ikke likt å bli sendt ut alene på slike ting fordi folk ofte er så frekke. Vel, i dag gikk det kjempefint! Kanskje det har noe med det fine været og gjøre? Jeg fikk hvertfall snakket med fire stykker, hvor av to av dem satt og koste seg med en is. Dette er jo selvfølgelig ganske spesielt, i og med at det var snø på denne tiden i fjor! Da jeg kom tilbake skulle jeg skrive alt dette som en artikkel. Dette er første gangen jeg skrev min helt egne artikkel. Jeg fikk hjelp til å starte, også gikk det egentlig veldig greit. Det var likevel litt lite å kun lage en sak av fire mennesker jeg hadde snakket med ute, så da måtte jeg også ringe en meteorolog for å høre litt med henne om hvor mange grader det hadde vært i dag og hvordan været ville være fremover. Hun kunne fortelle meg at det hadde vært varmerekord i dag! Dette gjorde jo at jeg fikk en helt ny sak og det ble til en nyhet som havnet på ba.no. Utrolig gøy, denne kan leses her.

2 kommentarer:

  1. du er så heldig som få være med på så masse gøy! misunnelig. og bra artikkel, flinken <3 vittig det med skålene haha

    SvarSlett
  2. Oj, så flink du er!! I avisen å greier :-D

    // Jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg ikke går media, hadde veldig lyst til det, men så endte jeg til slutt opp på allmenn. :P Men tusen takk! :-)

    SvarSlett