10.11.2011

4 på gaten, igjen

På morgenmøtet i dag ble jeg spurt om jeg ville lage min helt egne artikkel som kanskje kunne få en side i morgendagens avis. Det jeg skulle lage en sak på var dagen i morgen. Det er nemlig en veldig spesiell dato som vi ikke kommer til oppleve lignende av før om hundre år, i morgen er det nemlig 11.11.11! Jeg fikk beskjed om å ringe et brudepar som skulle gifte seg nettopp på denne datoen, også avtale et møte med dem. Dette paret ble sammen 06.06.06 og forlovet seg 07.07 i år. Og nå skulle de altså  gifte seg 11.11.11. Jeg prøvde å ringe dem, men det kom rett på mobilsvar hver gang. Til slutt kom "sjefen" bort til meg og sa at jeg ikke trengte å lage artikkelen likevel, fordi de trengte meg til å lage 4 på gaten istedenfor. Hun som pleide å lage 4 på gaten var nemlig syk så de trengte meg til å lage for i morgen, lørdag, søndag og mandag. Jeg måtte altså intervjue 16stk. Dette var selvfølgelig ikke den gøyeste oppgaven jeg kunne gått og det var synd jeg ikke fikk skrevet artikkelen, men det gikk fint. Jeg tar alt som en utfordring og lærer likevel. Så da bar det ut i gatene med meg, igjen. Folk var som vanlig ikke så interesserte i å snakke med meg, men ettervert gikk det lettere. Jeg tok meg også friheten til å ta en god lunsj med min mor og hun hjalp meg også med å finne noen på jobben hennes hun ville jeg skulle intervjue. På den måten fikk jeg til slutt ned alle 16 og de var fornøyde på BA. Nå blir det som vanlig spennende å følge med på avisen de neste dagene. Jeg synes fortsatt det er like morsomt å se at det jeg har skrevet helt selv får komme i avisen! 

4 kommentarer:

  1. Så gøy! Jeg er fortsatt misunnelig... Skulle gjerne likt å hatt navnet mitt i avisen :D Litt synd at du ikke fikk den andre saken da, forhåpentligvis neste gang. Stå på, skjønningen <3

    SvarSlett
  2. Det er veldig bra at BA har så stor tillit til deg at du får lage eigne saker! Får håpe muligheten til nye artiklar kjem att. Bra jobba!

    SvarSlett
  3. Legg gjerne ut bilder fra fire på gaten også. Det er kjekt for oss å sjå produkta dine.

    SvarSlett
  4. Så gøøy at du driver med sånt! og så sykt om det brudeparet, haha, noe sånt vil jeg også gjøre!

    SvarSlett