21.11.2011

BA 171111

På torsdag var det åpning av den nye designerkolleksjonen til HM, denne gangen med med Versace. Jeg ble sendt ut på Galleriet for å ta noen bilder og snakke med de som sto i kø for kolleksjonen. Som vanlig var ikke det mange som var villig til å snakke med meg, til tross for at de kun sto helt i ro for å komme inn til butikken. Det var til og med et par som rett og slett bare så stygt på meg mens jeg forklarte hvor jeg var fra og hva jeg gjorde, noen folk er virkelig frekk. Mange av journalistene på BA har sagt at dette er ganske vanlig og at de selv har opplevd det flere ganger, så jeg kan vel trøste meg med at det ikke er meg det er noe gale med. Jeg fikk ihvertfall snakket med en ansatt på HM og til slutt fikk jeg også snakket med en hyggelig dame som hadde shoppet på kolleksjonen. Resultatet kan dere lese HER! Har skrevet det helt selv, synes jeg begynner å bli litt bedre på artikler, eller hva?


Etter artikkelen var ferdig og publisert fikk jeg være med en journalist ut på hennes oppdrag. Vi skulle ut på en konferanse som holdt sted i Grieghallen. Her var det flere politikere og viktige mennesker fra større bedrifter. Vi var der i hovedgrunn for å høre på en fra SAS. Vi skulle nemlig lage en sak på at kapatisiteten er sprengt på Flesland. Konferansen var ganske lang, og han fra SAS var svensk så det var ikke alt jeg skjønte. Etter konferansen fikk vi et lite intervju med han, jeg sa ingenting selv, men fulgte med på hvordan journalisten jobbet. Dette synes jeg egentlig er veldig lærerikt fordi jeg kan se hvordan de håndterer intervjuobjektet, hvordan de jobber med å skrive notater og hvordan de går frem. Da vi var ferdig fikk jeg gå hjem fordi jeg ikke følte meg så bra. Alt i alt en fin dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar