08.12.2011

Sluttet hos BA

Jeg har nå valgt å avslutte utplasseringen min hos Bergensavisen. Dette er rett og slett av den enkle grunn at jeg ikke trivdes med journalistarbeidet og har lyst å bruke tiden min på noe jeg trives bedre med.
Jeg har likevel lært utrolig mye hos BA, og de har vært veldig hjelpsomme og grei med meg. Jeg har fått være med mange journalister på deres oppdrag og har til og med fått mine helt egne oppdrag og laget egne artikler!

Her er noen læreplanmål jeg har gått gjennom på min utplasseringstid hos BA:


- Planlegge, lede, produsere, presentere og evaluere markedsrettede prosjekter innenfor tekst, lyd og bilde
Dette har jeg gjort når jeg har fått egne oppdrag der jeg selv har har laget artikkelen og tatt bildene. Eksempel på dette er denne artikkelen.


- Motta en brief, klarlegge oppgavens innhold og omfang og drøfte problemstillingen

Dette læreplanmålet har jeg vel gått gjennom hver eneste gang omtrent. Men her kommer jeg spesielt på da jeg var med på Akvariet for å lage sak om pingvinene (les mer om det her). Her var min oppgave å filme pingvinene, men det oppsto et uventet problem når pingvinene ikke ville gjøre som vi hadde planlagt. 


- Produsere, redigere, drøfte og tilrettelegge ulike tekster for trykte og elektroniske medier
Dette har jeg gjort hver gang jeg har laget "fire på gaten" saker. Her har jeg selv skrevet spørsmålene jeg ville stille, utført oppgaven og redigert den ferdig til trykk.







Da må jeg få si tusen takk til Bergensavisen for alt de har lært meg og alt jeg har fått være med på!
Nå er jeg ikke helt sikker på hva jeg ønsker å gjøre videre, men jeg har tenkt litt på foto. Jeg er glad i å fotografere og vil gjerne utfordre meg selv til å lære mer om det.

2 kommentarer:

  1. Så flink du er kjære! Nå får du jo prøvd litt av hvert, så ser jo du hva du trives best med :)

    SvarSlett
  2. Dette var eit informativt og velformulert innlegg. Bra at du trekk inn læreplanmåla og forklarar korleis du har jobba med dei. Me tar ein samtale om erfaringane du har gjort neste gong me treffes. Bra at du takkar BA for eit eit lærerikt opphald!

    SvarSlett