09.01.2012

Foto

Etter jeg sluttet hos BA måtte jeg finne noe annet å bruke tiden min på i Prosjekt til fordypningsfaget. Jeg har nå bestemt meg for at jeg vil lage en fotoblogg, som dere fikk en liten smakebit av i forrige innlegg med rosene. I denne fotobloggen skal jeg utfordre meg selv til å lære mer om foto, kamerainnstillinger og bilderedigering.

Jeg har valgt ut disse læreplanmålene å fokusere på:


- motta, planlegge, tilrettelegge og gjennomføre et fotooppdrag og vurdere resultate
- bruke og begrunne valg av kamera og kamerautstyr med forskjellige egenskaper til ulike formål

- bruke og forklare effekten av brennvidde, blender og lukker
- bruke og drøfte programvare til bildebehandling
planlegge, idéutvikle, designe, produsere og vurdere medieprodukter ved bruk av komposisjonsprinsipper, symboler og dramaturgiske modeller og begrunne medieproduktets gjennomslagsevne

Siden dette er en del læreplanmål vil jeg i tillegg også skrive i vært enkelt innlegg hvilken læreplanmål jeg har valgt å fokusere på for den shooten. 



Foto: meg // Canon 1000d, 50mm . Redigert i Adobe Photoshop CS5.






2 kommentarer:

  1. Enig, stilig bilde! Legg gjerne også ut ein liten tekst med kva innstillingar du har brukt, begrunnelse for val av linse og eventuell komposisjon.

    SvarSlett